Da 35 nye medarbeidere skulle flytte inn i NRP sine lokaler fikk Pippa Interiørdesign jobben med å utforme kontorlokaler, møterom, resepsjon og kantine. 

Kontakt meg

Pippa Interiørdesign utformet lokalene når 35 nye medarbeidere flyttet inn

35 nye medarbeidere skulle flytte inn i NRPs lokaler i Vika etter en fusjon av AS Procurator og NRP Business Management AS. Jobben med å innrede Procurator og NRPs nye lokaler fikk Randi Hofstad Spieler i Pippa Interiørdesign AS. Arbeidet hadde varighet på rundt seks måneder. I løpet av denne perioden skulle kontorlokaler, resepsjon, møterom og kantine bli nytt. Til sammen skulle 60 medarbeidere få plass i det nye lokalet.

Alle ønsker og behov ble hørt
Da arbeidet skulle igangsettes ble det nedsatt en arbeidsgruppe med ansatte fra begge selskaper, som sammen skulle være med på å finne ut av hvordan de nye lokalene skulle bli. For å skape en arbeidsplass hvor alle kan trives er det viktig at alle ønsker og behov blir hørt. Derfor fikk alle tilbud om å bli med på befaringer.

Før vi startet var vi redd det skulle bli trangt. Lokalet skulle bygges om slik at det ble plass til relativt mange flere ansatte enn tidligere. Det er åpent landskap, og vi hadde et stort behov for oppbevaring rundt hver enkelts arbeidsstasjon. Randi tok oss med på flere befaringer, og viste oss flere løsninger vi syntes så bra ut, forteller Ole Joachim Jonstang, daglig leder i NRP Procurator AS. Randi forhandlet med leverandørene, både for å få gode priser, men også for å avlaste kunden i en travel hverdag.

Der gjorde Randi en svært god jobb, og vi fikk mange gode løsninger som fungerer godt i dag. Vi likte også designet og uttrykkene hun foreslo. Det var lurt å nedsette en gruppe som gjorde at alle var med på laget, dette skapte involvering fra start. Når man først skal gjøre noe sånt, er det lurt å gjøre det ordentlig.

Behov for gode arbeidsstasjoner. 
I dag sitter de ansatte i grupper på fire, med to og to ved siden av hverandre.

Både oppbevaringsløsninger og skjerming var viktig for oss, slik at de ansatte fikk jobbet godt. Samtidig måtte det ikke være så skjermet at de ikke kunne kommunisere. Vi er en kompetansebedrift og må ha dialog med hverandre, samtidig skal det være sosialt og hyggelig på jobben. Randi foreslo hyller og skillevegger for både skjerming og oppbevaring, en løsning som ble veldig bra. Arbeidsstasjonene ble veldig gode, med hev- og senkbord og gode oppbevaringsløsninger rundt pultene. Vi er veldig fornøyd med løsningene hun kom med, og resultatet ble veldig stilig, forteller han. Resepsjonen ble også bygget om, og de to ansatte som betjener den fikk også nye arbeidsstasjoner.

Hun lagde en veldig fin resepsjonsløsning, og vi bygde om hele resepsjonen. Det har blitt en hyggelig entre og sittegruppe for besøkende, og de som betjener resepsjonen har fått en god arbeidsplass.

Bedriftslokaler som gjenspeiler bedriften
Lokalene bedriften holder til i bør reflektere bedriften på en god måte, samtidig som lokalene skal fungere som arbeidsplass og ha sosiale soner.

Resultatet ble veldig vellykket, og vi likte godt designet og uttrykket Randi foreslo. Lokalene gjenspeiler vår bedrift: det er akkurat passe stramt, vi jobber jo innenfor finans, men samtidig ikke kaldt eller kjølig, forteller Jonstang.

Et vellykket resultat
Ole Joachim Jonstang og hans kollegaer i NRP er svært fornøyde med de nye lokalene sine. Ikke bare gjenspeiler de bedriften, men de er også funksjonelle og gir de ansatte en god arbeidsplass hvor man både kan jobbe og trives.

Hele resultatet ble veldig vellykket. Randi utformet også kantinen vår med møbler og utsmykning. Vi hadde behov for å gjøre noe med akustikken, og det ble laget noen tavler med trykk som både fungerer lyddempende og som utsmykning. Vi fikk også freshe møbler med farger som gjør kantina til et trivelig sted å være.

En interiørdesigner sparer bedriften tid og penger
På spørsmål om hvorfor en bedrift bør engasjere en interiørarkitekt for å utforme kontorlokaler, svarer Jonstang følgende:

Interiørdesignere kjenner til det som finnes på markedet av kontorløsninger som pulter, stoler og oppbevaring. Dette er ting vi ikke har forutsetninger for å vite. Ofte har en interiørdesigner også mulighet til å skaffe bedre priser. Å engasjere en interiørdesigner har spart oss for masse tid i en travel hverdag. I tillegg har Randi kommet med kreative løsninger og idéer vi aldri hadde tenkt på på egen hånd. Det er også en god investering. Husleiekostnaden er ofte veldig høy, så dersom du får plass til flere mennesker i samme lokaler er det en stor besparelse for bedriften. NRP er svært fornøyde med samarbeidet med Randi Hofstad Spieler i Pippa Interiørdesign AS.

Randi gjorde en veldig god jobb. Hun kom med gode løsninger, og kjente til ulike produsenter av møbler. Hun er svært behagelig å samarbeide med, og har en god serviceinnstilling. I tillegg er hun også alltid tilgjengelig, og det er viktig for oss, avslutter han.

Ta kontakt med Pippa Interiørdesign AS dersom du trenger en dyktig interiørdesigner i Oslo og omegn